W listopadzie 2022 roku Activision zaprezentowało Call of Duty: Warzone 2.0, kontynuację jednej z najpopularniejszych gier battle royale. Tytuł został zintegrowany z Call of Duty: Modern Warfare II (2022) i wprowadził liczne zmiany w mechanice rozgrywki, nową mapę oraz system progresji. Warzone 2.0 stanowi nową erę dla serii, oferując bardziej realistyczne i taktyczne podejście do rozgrywki.
Najważniejszą nowością w Warzone 2.0 jest Al Mazrah, rozległa mapa osadzona na Bliskim Wschodzie. Znajdują się na niej różnorodne środowiska, od pustynnych terenów i gór, po zurbanizowane miasta i przemysłowe kompleksy. Mapa zawiera też klasyczne lokacje z serii Call of Duty, takie jak Terminal, Highrise czy Quarry.
Al Mazrah jest znacznie większa od Verdansk i Caldera, oferując więcej różnorodnych lokacji do eksploracji oraz strategicznych punktów do walki. To zmienia dynamikę gry, zmuszając graczy do bardziej przemyślanego podejścia.
Warzone 2.0 wprowadziło kilka istotnych zmian w porównaniu do poprzednika. Oto najważniejsze z nich:
W tradycyjnych battle royale strefa gazu zamyka się w jednej okrągłej formie, zmuszając graczy do walki w coraz mniejszej przestrzeni. W Warzone 2.0 strefy mogą się podzielić na kilka mniejszych, tworząc różne obszary walki, które łączą się dopiero w końcowych fazach meczu. Ta zmiana wprowadza więcej strategii i nieprzewidywalności w rozgrywce.
Powrót do walki po śmierci odbywa się w zmienionym Gulagu 2v2. Zamiast klasycznego pojedynku 1 na 1, teraz dwóch graczy jest wrzucanych do walki w parach przeciwko innym dwóm graczom. Alternatywną opcją wygranej jest eliminacja „Strażnika” – AI sterowanego wroga.
Warzone 2.0 zmienia sposób, w jaki gracze zbierają przedmioty. Każdy posiada plecak, w którym może przechowywać ograniczoną liczbę zasobów. Zamiast rozrzucanego lootu na ziemi, gracze otwierają plecaki pokonanych wrogów, co spowalnia rozgrywkę i zmusza do bardziej taktycznego zarządzania ekwipunkiem.
Na mapie pojawiają się przeciwnicy sterowani przez AI, strzegący kluczowych lokacji i twierdz. Gracze mogą je atakować, zdobywając cenne nagrody, ale jednocześnie ryzykują, że zwrócą na siebie uwagę innych drużyn.
Gracze mogą korzystać z nowego systemu zakupów w Buy Station, gdzie można kupować własne zestawy broni, serie zabójstw i inne przedmioty. Broni nie można już kupić w pełnych loadoutach, a jedynie osobno, co wymusza większe dostosowanie się do sytuacji na polu walki.
Warzone 2.0 wprowadza tryb DMZ, inspirowany grami typu extraction shooter, takimi jak Escape from Tarkov. W tym trybie gracze wykonują misje na mapie, zbierają zasoby i próbują się ewakuować. DMZ dodaje nową warstwę strategiczną i różni się od klasycznej rozgrywki battle royale.
Warzone 2.0 jest ściśle powiązane z Call of Duty: Modern Warfare II, dzieląc system progresji, bronie i operatów. Oznacza to, że postęp gracza w jednej grze przenosi się na drugą. To integracja, której brakowało w pierwszej wersji Warzone.
Mimo ambitnych zmian Warzone 2.0 spotkało się z mieszanymi reakcjami po premierze. Gracze narzekali na:
Twórcy jednak szybko wprowadzili poprawki, przywracając m.in. możliwość zdobywania pełnych loadoutów i poprawiając płynność gry.
Call of Duty: Warzone 2.0 to ambitna ewolucja battle royale, która wprowadziła bardziej taktyczne podejście do rozgrywki. Nowa mapa, zmieniony Gulag, system ekwipunku i tryb DMZ sprawiają, że gra wyróżnia się na tle konkurencji. Mimo początkowych problemów, kolejne aktualizacje poprawiły jakość gry, przyciągając miliony graczy na całym świecie.